RESET JE SLAAP

TIJD OM TE SLAPEN

Er komt steeds meer bewijs dat goed slapen het belangrijkste medicijn is voor een goede gezondheid. Slaap zorgt voor een betere weerstand en een betere lichamelijke en mentale conditie. Helaas is goed slapen niet zo gemakkelijk als dat het lijkt.

En je bent zeker niet de enige die regelmatig slecht slaapt. Je hebt een drukke baan, een groot gezin, veel verantwoordelijkheden en eigenlijk heb je helemaal geen tijd om te slapen. Maar je kunt het je zeker niet veroorloven om slecht te slapen en ’s nachts wakker te liggen. Je hebt je nachtrust veel te hard nodig om alle ballen in de lucht te houden.

Je hebt nog zoveel plannen en ambities maar daarvoor moet je wel goed uitgerust zijn en focus kunnen houden. Je hebt al je energie nodig om het maximale uit het leven te halen en optimaal te kunnen genieten.

JE HEBT AL VAN ALLES GEPROBEERD MAAR HELPEN DOET HET NIET:

HET PROBLEEM LIJKT ALLEEN MAAR ERGER TE WORDEN:

STEL JE VOOR DAT JE WEER UITGERUST WAKKER WORDT

Hoe fijn zou het zijn als je weer zo goed gaat slapen dat je de volgende ochtend heerlijk uitgerust wakker wordt. Je hebt helemaal zin in de nieuwe dag en kan niet wachten om op te staan. Je voelt je helemaal opgeladen en je bent benieuwd wat de nieuwe dag je weer gaat brengen.

Je hebt zin om een gezellig ontbijtje voor de kinderen te maken en even de hond uit te laten voordat je aan de slag gaat.  

Je bruist van de nieuwe ideeën, die je hebt voor de projecten waar je mee bezig bent. Je kijkt uit naar de borrel die je vanavond nog hebt met al je collega’s.

Je straalt zo’n kracht uit dat je een inspiratiebron bent voor anderen. Het voelt echt of je de hele wereld weer aankunt. 

 

DOCENT

Naam: Hetty de Haan

Beroep: Slaap Coach

Als ervaringsdeskundige slapeloze besloot ik enkele jaren geleden het roer om te gooien. Ik specialiseerde me in het onderwerp slaap, volgde diverse opleidingen en trainingen en ging aan de slag als slaapcoach bij Reset slaapcoaching. Daar help ik volwassenen en kinderen die beter willen slapen. Ik geef mensen meer inzicht in hun slaapgewoonten en leer ze omgaan met slaapverstoorders zoals stress en piekergedachten. Het is enorm mooi om te zien dat iedereen met de juiste motivatie en inzet grote stappen kan zetten in het verbeteren van hun nachtrust. Het geeft mensen zoveel positiefs terug. Je leven wordt echt weer léven in plaats van óverleven.

 

HET SLAAPPROGRAMMA

Het programma is gebaseerd op wetenschappelijk bewezen werkzame behandeltechnieken. Zoals cognitieve gedragstherapie, waardoor je leert je gedachten of overtuigingen die je belemmeren om goed  te kunnen slapen onder de loep te nemen en om te buigen naar meer positieve gedachten (positieve psychologie). Daarnaast werk ik met ACT, Acceptance and Commitment Therapy. Hiermee leer je hoe het gevecht aangaan met je slapeloosheid het probleem alleen maar versterkt, terwijl een houding van acceptatie je veel meer rust en dus energie gaat brengen. Ik gebruik krachtige mindfulness en meditatie oefeningen die je hierbij gaan helpen. Natuurlijk werken we ook aan ontspanning zodat je beter om leert gaan met stress door ontspanningsoefeningen en ademhalingsoefeningen. Tot slot krijg je speciaal voor jouw situatie toepasbare leefstijladviezen en hulp bij het aanleren van sterke en slaapverwekkende routines in je dagritme, zodat je ze zonder moeite in je leven kunt toepassen.

 

Bewezen slaap methodes

Praktische handvatten

Wekelijkse video presentaties

Ontspannings oefeningen

Uitdagende opdrachten

Slaapverwekkende routines

MODULES & LESSEN

MODULE 1

4 lessen

Je krijgt inzicht in hoe slapen werkt, waardoor je je minder zorgen maakt en beter weet welke stappen je kunt zetten om jouw slaap te resetten.

 

MODULE 2

5 lessen

Je leert wat je op het gebied van leefstijl kunt doen en laten om de slaap gemakkelijker te laten komen. Maar wel op een realistische manier en aansluitend bij jouw persoonlijke situatie. Je blijft vooral de dingen doen die je graag doet (of deed) en die je energie geven.

MODULE 3

5 lessen

Meer grip krijgen op stress door te leren ontspannen met de juiste oefeningen en technieken. Zo komt er meer balans en rust overdag en wanneer je naar bed gaat.

 

MODULE 4

4 lessen

Je vertrouwen in goed slapen terug te krijgen en leert je omgaan met piekeren.

 

ERVARINGEN

JESSICA (36)

Ik was behoorlijk wanhopig en had al zoveel dingen geprobeerd…maar ik merkte echt verschil nadat ik de adviezen uit het programma opvolgde. Ik werd veel minder vaak wakker en viel sneller in slaap.

MICHAELA (55)

Vooral de analyse op basis van mijn slaapdagboek gaf me veel inzicht en net dat zetje wat ik nodig had!

MARIANNE (57)

Ik zou iedereen aanraden om dit te proberen, voor mij maakte het echt een verschil!

MARGOT (43)

Het programma geeft je meer inzicht in wat er nu precies gebeurt en wat je eraan kunt doen.

FAQ

Wat zijn de kosten voor het programma?

De investering voor het hele programma bedraagt eenmalig 39 euro. Dit is incusief BTW.

    Wanneer kan ik beginnen met het programma?

    • Je kunt op ieder gewenst moment starten met het programma. Nadat je bent gestart ontvang je wekelijks een nieuwe module waarmee je direct aan de slag kunt. Je ontvangt per mail een bericht als de volgende module weer klaar staat.
    Wat zijn de tijden?
    • Je kunt op de tijden dat het jou het best uitkomt de lessen volgen. Je kunt tijdens een les ook pauzeren en later weer verder gaan.
    • Je hebt een jaar lang toegang tot het programma en de lessen dus je kunt later altijd nog terugkijken.